tiistaina, lokakuuta 31, 2006

luento, MaA 102

Yritän saada kasvatustieteen kandidaatin tutkintoa kasaan. Olen tässä jo monta kertaa kuvitellut suorittaneeni sen pahimman kohdan kyseisestä tutkinnosta mutta pieleen meni. Tein proseminaarityön jo keväällä 2005 ja pitkän sivuaineen eli johtamisen aineopinnot sain kasaan jollain extrarästitentillä viime syksynä. Viime viikolla suoritin viimeisen kasvatustieteen aineopintokurssin (josta täytyy varmaan kirjoittaa vielä tänne - se oli niin jännä) ja valmistauduin jo innolla maturiteettiin.

Eipä kannattaisi paljon riemuita etukäteen, koska toinen sivuaine eli matikan appro on vielä pahasti kesken, kieliopintoihin pitää vääntää jotain terminologiatenttejä ja jostain pitäisi vielä kasata 19 opintoviikkoa vapaavalintaisia kursseja. Mitä ihmeen vapaavalintaisia ne oikein on? Ja mistä ihmeestä mä tempasen yhtäkkiä 19 opintoviikkoa?

En kuitenkaan lannistunut, joten istuskelin tänään Symbolisen laskennan luennolla. Symbolinen laskenta ja Appro 2B puuttuvat vielä mun matikan opinnoista ja ahdistaa jo etukäteen. Appro 2B:n olen jo käynyt kertaalleen ja tehnyt tentinkin kahdesti mutta eipä ole tärpännyt. Tämä tutkintotavoitteinen opiskelu motivoi kuitenkin kummasti.

Luulin, että myöhästyn sieltä luennolta mutta luennoitsija tulikin vielä enempi myöhässä. Sitten yritettiin saada tekniikka toimimaan noin vartin verran. Keskityimme lähinnä seinäkellon tuijottamiseen, koska se eteni kauheaa vauhtia: yksi minuutti kesti kaksi sekuntia. Kello ilmeisesti vain siirsi itseään talviaikaan, koska se lakkasi nakuttamisen päästyään oikeaan aikaan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei mä tykkään tästä! Kerrankin järkevä ja kiinnostava blogi! (Mun uskoni sun järkevyyteen näyttää olevan aika järkkymätön.) Odotamma jatkoa.