torstaina, maaliskuuta 26, 2009

Nobelistin kanssa luennolla

Viime viikolla mulla alkoi opetus. Opetan aluetaloustieteen syventävää kurssia, jonka informatiivinen nimi on Aluetaloustiede 2.

Oon vetäny sen jo kerran aiemmin, joten luulin, että menee ihan kevyesti. Eipä ole mennyt. Oon ilmeisesti unohtanu aktiivisesti kurssin sen osuuden, jota en käytä työssäni. Olen siis nöyränä lukenu kurssikirjoja uudestaan. Alku on ollu aika tahmea ja se näkyy osallistumisprosentissa luennoilla - harmittaa! Noh, toivottavasti saan vähän tsempattua, kun tulee mulle tutumpaa asiaa ja päästään vuorovaikutteisempaan toteutukseen.

Eilen tein luennolla sellaisen pedagogisen eksperimentin, että puhuin kilpaa (tai dialogissa) nobelisti Paul Krugmanin kanssa. Noh, ei se oikeastaan ollut niin hieno eksperimentti. Mä puhuin ensin ja katsoimme sitte Krugmanin nobel-luentoa netistä ja sitten mä jatkoin siitä. Osui ihan täydellisesti opetussuunnitelmaan tuo video!

Luento ja eksperimentti menivät lopulta harmillisesti komiikan puolelle, kun ravasin valokatkaisijan ja koneen väliä. Kompastuin jatkojohtoon ja kaaduin rähmälleni opettajan pöydän taakse. Oijoi, onneksi ei sattunut! Tarkkaavaiset opiskelijani eivät reagoineet juuri mitenkään.


Tällä viikolla on juhlittu ylioppilaskunnan 75-vee synttäreitä. Tiistaina kävin tsiigaamassa uutta Sillijuhlat -taideteosta ja syömässä kakkua. Lauantaina on sitten mun perinteinen joulu eli JYY:n vuosijuhla. Joulumieli on vielä aika maltillinen, koska en oo kerinny valmistautua eli hössöttää yhtään. Mulle ei oo oikein sopivia vaatteita eikä kenkiä enkä oo ehtiny edes kampaajalle. Saa nähdä, mitähän tästäkin tulee!

Ei kommentteja: