perjantaina, syyskuuta 14, 2007

Apo-opintojen lähijakso, Seminaarinmäki

Tämä viikko on mennyt kaukana arkitodellisuudesta. Aikuiskouluttajan pedagogiset opinnot eli APO-opinnot alkoivat. Olen istunut luennoilla, keskustellut, tilitellyt ja nauranut. Luentojen lisäksi meillä oli toiminnallisia harjoituksia ja oman oppimisryhmän sessioita. Meidän ryhmä vaikuttaa tosi ihanalta.

Toinen kouluttajista sanoi viikon mittaan monta kertaa, että yliopistossa ei opi ajattelemaan. Se jäi kaivelemaan aikas pahasti. Omasta mielestäni olen oppinut yliopisto-opintojen aikana ajattelemaan jopa niin perusteellisesti, että olen itsekin ihmisenä muuttunut. Hmm… onkohan mua sittenkin huijattu?

Viikkoa täytyy tässä vähän sulatella ja sitten pitää jo ryhtyäkin hommiin. Hommat: oppimispäiväkirja, HOPS, lukupiirikirja, videointi ja mentori.


BB-kisasta sen verran väliaikatietoja, että kommenttiosastolla olevien henkilöiden lisäksi on äänestetty Kiril Mattilaa. Kirilin valintaa perusteltiin sillä, että talossa on kuitenkin pelimiehiä ja Kiril voisi niitä sitten analysoida. Yhteensä on ehdotettu 11 eri henkilöä, joten vielä on hyvät mahdollisuudet saada oma suosikki kisaan mukaan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mä antaisin yhden äänen tälle:
"Omasta mielestäni olen oppinut yliopisto-opintojen aikana ajattelemaan jopa niin perusteellisesti, että olen itsekin ihmisenä muuttunut." Tai vaikka kolmekin ääntä.